Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017
Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΤΡΙΤΗ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
θεία λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο στους Μύλους
ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης
ΠΕΜΠΤΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
θεία λειτουργία στον ιερό ναό της γέννησης της Θεοτόκου (Παναγία Ελευθερώτρια)
18:00 πανηγυρικός εσπερινός στον Άγιο Αρτέμιο
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
πανηγυρική θεία λειτουργία στον Άγιο Αρτέμιο
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
θεία λειτουργία στον Άγιο Φανούριο στους Ποταμούς
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
θεία λειτουργία στον ιερό ναό του Οσίου Μιχαήλ επισκόπου Συνάδων
Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017
Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
Την Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017 ξεκίνησαν με τον καθιερωμένο αγιασμό οι κατηχητικές συναντήσεις για όλες τις βαθμίδες των παιδιών στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης.
Το "παρών" στην έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς έδωσαν οι γονείς και οι κατηχήτριες.
Η παρέα των παιδιών της ενορίας περιμένει κι άλλα παιδιά στην αγκαλιά της.


Το "παρών" στην έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς έδωσαν οι γονείς και οι κατηχήτριες.
Η παρέα των παιδιών της ενορίας περιμένει κι άλλα παιδιά στην αγκαλιά της.


Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017
Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΤΡΙΤΗ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό της Παναγίας στην Επισκοπή.
ΠΕΜΠΤΗ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης.
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης.
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης.
Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΟΚΤΩΒΡΗ
ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό της Γέννησης της Θεοτόκου (Παναγία Ελευθερώτρια).
ΠΕΜΠΤΗ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Φανερωμένης.
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον Άγιο Φανούριο στους Ποταμούς.
ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Θα τελεσθεί θεία λειτουργία στον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου .
Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017
Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017
ΔΕΥΤΕΡΑ 18/9/2017
Αύριο Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου θα τελεσθεί πανηγυρική θεία
λειτουργία στο εξωκλήσι της Αγίας Σοφίας στο ποτάμι .
λειτουργία στο εξωκλήσι της Αγίας Σοφίας στο ποτάμι .
Τρίτη 1 Αυγούστου 2017
ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΙΣ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Οι παρακλήσεις προς την Υπεραγία Θεοτόκο για αυτή την εβδομάδα τελούνται στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης με ώρα έναρξης 19:30
Σάββατο 8 Απριλίου 2017
Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδος
9 Απριλίου / Κυριακή των Βαΐων
18.30: Εσπερινός
19.15 Ακολουθία του Νυμφίου
10 Απριλίου / Μεγάλη Δευτέρα
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
18.30: Μέγα Απόδειπνο
19.15: Ακολουθία του Νυμφίου
11 Απριλίου: / Μεγάλη Τρίτη
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
18.30: Μέγα Απόδειπνο
19.15: Ακολουθία Νυμφίου
12 Απριλίου / Μεγάλη Τετάρτη
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
17.00: Ιερόν Ευχέλαιον
19.15: Ακολουθία του Νιπτήρος
13 Απριλίου / Μεγάλη Πέμπτη
07.30: Εσπερινός και η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
19.15: Ακολουθία των Αγίων Παθών (Δώδεκα Ευαγγέλια)
14 Απριλίου / Μεγάλη Παρασκευή
08.00: Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών, Εσπερινός και Αποκαθήλωση
19.30: Ακολουθία του Επιταφίου
15 Απριλίου / Μέγα Σάββατο
07.30: Εσπερινός και η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου (πρώτη Ανάσταση)
23.00 Εναρκτήριος Ακολουθία Αναστάσεως
24.00 Ανάσταση και συνέχεια Όρθρος και Λειτουργία της Αναστάσεως
16 Απριλίου / Κυριακή του Πάσχα
18.00: Εσπερινός της Αγάπης
18.30: Εσπερινός
19.15 Ακολουθία του Νυμφίου
10 Απριλίου / Μεγάλη Δευτέρα
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
18.30: Μέγα Απόδειπνο
19.15: Ακολουθία του Νυμφίου
11 Απριλίου: / Μεγάλη Τρίτη
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
18.30: Μέγα Απόδειπνο
19.15: Ακολουθία Νυμφίου
12 Απριλίου / Μεγάλη Τετάρτη
07.30: Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
17.00: Ιερόν Ευχέλαιον
19.15: Ακολουθία του Νιπτήρος
13 Απριλίου / Μεγάλη Πέμπτη
07.30: Εσπερινός και η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
19.15: Ακολουθία των Αγίων Παθών (Δώδεκα Ευαγγέλια)
14 Απριλίου / Μεγάλη Παρασκευή
08.00: Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών, Εσπερινός και Αποκαθήλωση
19.30: Ακολουθία του Επιταφίου
15 Απριλίου / Μέγα Σάββατο
07.30: Εσπερινός και η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου (πρώτη Ανάσταση)
23.00 Εναρκτήριος Ακολουθία Αναστάσεως
24.00 Ανάσταση και συνέχεια Όρθρος και Λειτουργία της Αναστάσεως
16 Απριλίου / Κυριακή του Πάσχα
18.00: Εσπερινός της Αγάπης
Μια υπέροχη ψαλτική εκδήλωση στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Απριλίου 2017, η ψαλτική εκδήλωση "...δός μοι τοῦτον τὸν ξένον" στον Ι.Ν. Αγ. Νικολάου στη Σκόπελο.
Με αφορμή την είσοδο στη Μεγάλη Εβδομάδα, ο νεοσυσταθείς χορός ψαλτών "Ευαγγελινός Σκοπελίτης" αποτελούμενος από πρωτοψάλτες, λαμπαδάριους και βοηθούς ψάλτες της νήσου Σκοπέλου, απέδωσε κατά το παραδοσιακό ψαλτικός ύφος επιλεγμένους ύμνους της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας.
Ο χορός ψαλτών φέρει την επωνυμία «Ευαγγελινός Σκοπελίτης», θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να τιμήσει έναν από τους πιο αξιόλογους μελουργούς της Σκοπέλου, τον Ευαγγελινό Βαϊνόγλου, ο οποίος έζησε μεταξύ του τέλους του 17ου αι. και του γ’ (τρίτου) τετάρτου του 18ου αι.
Ο Ευαγγελινός Σκοπελίτης άφησε, συν τοις άλλοις, πλούσιο έργο βυζαντινών μουσικών χειρογράφων. Στις μεν προσωπικές του δημιουργίες συγκαταλέγονται αρκετά «Κοινωνικά» και έξι «Χερουβικά», στα δε μουσικά του αυτόγραφα περιλαμβάνονται επτά χειρόγραφα, τα οποία φυλάσσονται στη Μονή Σινά, στη Μονή Ιβήρων, στη Μονή Βατοπεδίου και στην Μονή Κωνσταμονίτου.
Σε δύο από αυτά αποκαλύπτει ιδιοχείρως το όνομα του πατέρα του και την καταγωγή του, δηλώνοντας «υιός Παναγιώτου Βαϊνόγλου εκ της περιφήμου νήσου Σκοπέλου». Από τα χειρόγραφα αυτά, επίσης, καταφθάνει η πληροφορία ότι ο Ευαγγελινός διετέλεσε Πρωτοψάλτης της Επισκοπής Σκοπέλου και διέπρεψε και ως διδάσκαλος της ψαλτικής τέχνης.
Ο χορός ψαλτών έψαλε, τους παρακάτω επιλεγμένους ύμνους της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας με προλόγισμα από τον ηθοποιό Τάκη Μόσχο.
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017
Φοβού τη μοναξιά των social media
Νέα μελέτη έδειξε ότι οι μανιώδεις χρήστες των μέσων αυτών έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αισθάνονται κοινωνικώς απομονωμένοι, σε σύγκριση με τους λιγότερο «κολλημένους» φίλους τους
Μπορεί να αποκαλούνται «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» αλλά το facebook, το Instagram και το twitter δεν μας φέρνουν κατ’ ανάγκην πιο κοντά.
Τουναντίον, οι νέοι που περνούν πολλές ώρες ασχολούμενοι με αυτά μπορεί να νιώθουν στην πραγματικότητα μεγαλύτερη μοναξιά απ’ όση οι συνομήλικοί τους που βλέπουν και κανέναν άνθρωπο διά ζώσης.
Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας μελέτης, η οποία έδειξε πως οι μανιώδεις χρήστες των μέσων αυτών είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αισθάνονται κοινωνικώς απομονωμένοι, σε σύγκριση με τους λιγότερο κολλημένους με τα social media φίλους τους.
Το εύρημα αυτό, που δημοσιεύεται στην Αμερικανική Επιθεώρηση Προληπτικής Ιατρικής (AJPM), «μας υπενθυμίζει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποτελούν πανάκεια για όσους αισθάνονται μοναξιά» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Μπράιαν Α. Πρίμακ, καθηγητής Ιατρικής και διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Τεχνολογίας και Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ. Μελέτη-μαμούθ. Η νέα μελέτη, που είναι η μεγαλύτερη έως σήμερα για το θέμα, συμπεριέλαβε 1.787 εθελοντές ηλικίας από 19 έως 32 ετών, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο για τη χρήση κάθε είδους μέσου κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, Google Plus, YouTube, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Tumblr, Vine, Snapchat και Reddit) και για το επίπεδο της μοναξιάς που ένιωθαν. Η μέση διάρκεια χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν 61 λεπτά την ημέρα. Όσοι εθελοντές...
Το εύρημα αυτό, που δημοσιεύεται στην Αμερικανική Επιθεώρηση Προληπτικής Ιατρικής (AJPM), «μας υπενθυμίζει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποτελούν πανάκεια για όσους αισθάνονται μοναξιά» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Μπράιαν Α. Πρίμακ, καθηγητής Ιατρικής και διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Τεχνολογίας και Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ. Μελέτη-μαμούθ. Η νέα μελέτη, που είναι η μεγαλύτερη έως σήμερα για το θέμα, συμπεριέλαβε 1.787 εθελοντές ηλικίας από 19 έως 32 ετών, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο για τη χρήση κάθε είδους μέσου κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, Google Plus, YouTube, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Tumblr, Vine, Snapchat και Reddit) και για το επίπεδο της μοναξιάς που ένιωθαν. Η μέση διάρκεια χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν 61 λεπτά την ημέρα. Όσοι εθελοντές...
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ 27/3/2017 --2/4/2017
ΤΕΤΑΡΤΗ 29/3/2017
Ι.Ν.ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 08:00 ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
18:00 ΜΕΓΑΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 30/3/2017
Ι.Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 18:00 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ( ΠΑΤΗΡ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/3/2017
Ι.Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 08:00 ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Ι.Ν.Π.ΦΑΝΕΡΩΜΕΝ. 19:00 ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ , ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 1/4/2017
Ι .Ν .Π.ΦΑΝΕΡΩΜΕΝ. 07:30 ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 2/4/2017
Ι.Ν.ΑΓ ΜΙΧΑΗΛ 07:30 ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Κυριακή 5 Μαρτίου 2017
5 Μαρτίου, Α΄ Κυριακή Των Νηστειών, Κυριακή Της Ορθοδοξίας

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017
Η ΚΥΡΑ- ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν την περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής και της νηστείας μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παράσταση της Κυράς Σαρακοστής!
Η Κυρά Σαρακοστή λοιπόν είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο που έπαψε να τηρείται στις μέρες μας . Στην ουσία είναι ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που είχαν οι παλιοί για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι εβδομάδες είναι επτά, γιαυτό και η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια. Ένα πόδι για κάθε εβδομάδα.
Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα τα χέρια της, επειδή προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί δεν μιλάει και γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει. Όλα αυτά γιατί η περίοδος μέχρι το Πάσχα στην ουσία σημαίνει στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο με σκοπό την κάθαρση μέσω της νηστείας, όχι μόνο των τροφών αλλά και των κακών μας συνηθειών: δεν βλέπουμε δηλαδή, δεν ακούμε και δεν σχολιάζουμε τι κάνουν οι άλλοι, αλλά στρέφουμε την προσοχή μας στην δική μας βελτίωση.
Έτσι την Κύριακη 26 φεβρουαρίου στο πνευματικό κ¨εντρο της ενορίας Παναγίας Φανερωμένης τα παιδιά του κατηχητικού σχολέιου , υπό την καθοδήγηση των κατηχητριών έφτιαξαν τη δική τους κυρά σαρακοστή !
Υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός και όρεξη για δημιουργία από όλα τα παιδιά .
Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017
Ανάμνηση Θαύματος Κολλύβων Αγίου Θεοδώρου Του Τήρωνος (Σάββατο Α΄ Νηστειών)
Ο Ιουλιανός ο παραβάτης, γνωρίζοντας ότι οι χριστιανοί καθαρίζονται με τη νηστεία στη πρώτη εβδομάδα της αγίας Σαρακοστής – γι’ αυτό την λέμε καθαρά εβδομάδα – θέλησε να τους μολύνει. Διέταξε λοιπόν, κρυφά, όλες οι τροφές στην αγορά να ραντισθούν με αίματα ειδωλολατρικών θυσιών.
Όμως με Θεία ενέργεια, φάνηκε στον ύπνο του τότε Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Ευδόξίου, ο μάρτυρας Θεόδωρος και φανέρωσε το πράγμα.
Παρήγγειλε να ενημερωθούν όλοι οι χριστιανοί, να μην αγοράσουν καθόλου τρόφιμα από την αγορά και για να αναπληρώσουν την τροφή να βράσουν σιτάρι και να φάνε τα λεγόμενα κόλλυβα, όπως τα έλεγαν στα Ευχάϊτα.
Έτσι και έγινε και ματαιώθηκε ο σκοπός του ειδωλολάτρη αυτοκράτορα.Και το Σάββατο τότε, ο ευσεβής λαός που διαφυλάχθηκε αμόλυντος στην καθαρά εβδομάδα, απέδωσε ευχαριστίες στον μάρτυρα.Από τότε γύρω στα μέσα του Δ΄ αιώνα, η Εκκλησία τελεί κάθε έτος την ανάμνηση αυτού του γεγονότος σε δόξα Θεού και τιμή του μάρτυρα αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος.
Έτσι και έγινε και ματαιώθηκε ο σκοπός του ειδωλολάτρη αυτοκράτορα.Και το Σάββατο τότε, ο ευσεβής λαός που διαφυλάχθηκε αμόλυντος στην καθαρά εβδομάδα, απέδωσε ευχαριστίες στον μάρτυρα.Από τότε γύρω στα μέσα του Δ΄ αιώνα, η Εκκλησία τελεί κάθε έτος την ανάμνηση αυτού του γεγονότος σε δόξα Θεού και τιμή του μάρτυρα αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος.
Λάδι όχι, ελιές ναι· γιατί; († Ιωάννης Φουντούλης, καθηγητής της Λειτουργικής)
«Γιατί σε καιρό νηστείας νηστεύουμε το λάδι και τα ψάρια και τρώμε ελιές και αυγοτάραχο;» Η παλιά και αληθινή νηστεία συνίσταται στην πλήρη αποχή τροφής ή στην ξηροφαγία. Επειδή όμως αυτή δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί στις μεγάλες περιόδους των νηστειών του εκκλησιαστικού έτους, λόγω δύσκολων συνθηκών ζωής ή έλλειψης ζήλου, έχουν στην πράξη επινοηθεί διάφορες διευκολύνσεις, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή της νηστείας από όλους τους πιστούς.
Στην αρχαία εποχή οι χριστιανοί μετά την ενάτη ώρα (3 μ.μ.) των νηστήσιμων ημερών κατέλυαν μόνο νερό και ψωμί. Σιγά-σιγά όμως όχι μόνο η διάρκεια της ολοκληρωτικής αποχής από τροφή περιορίστηκε στα συνηθισμένα και στις άλλες μέρες όρια γι αυτό μετατέθηκαν και οι Εσπερινοί της Τεσσαρακοστής και οι Προηγιασμένες το πρωί αλλά και άλλα είδη τροφών άρχισαν να χρησιμοποιούνται, όπως οι καρποί, τα όσπρια, τα οστρακόδερμα, τα μαλάκια κ.ο.κ.
Μέσα στα πλαίσια αυτά μπορεί να κατανοηθεί και το ότι τρώμε ελιές κατά τις ημέρες που δεν τρώμε λάδι, και αυγοτάραχο κατά τις ημέρες που απέχουμε από ψάρια. Για το πρώτο μπορούμε να επικαλεστούμε το λόγο ότι οι ελιές τρώγονται ως καρπός, ενώ η απαγόρευση του λαδιού αφορά στα φαγητά που παρασκευάζονται με λάδι. Για το δεύτερο η δικαιολογία είναι λιγότερο εύλογη, αφού δεν ισχύει το ίδιο για το γάλα ή τα αυγά, αλλά και αυτά απαγορεύονται κατά τις νηστείες μας ως «καρπός… και γεννήματα ων απεχόμεθα» κατά τον 56ο κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. Γνωρίζω πάντως ευλαβείς χριστιανούς που κατανοούν ότι πρόκειται για «οικονομία», και κατά τις ημέρες των μεγάλων νηστειών, όπως και την παραμονή που θα κοινωνήσουν, απέχουν και από ελιές και από αυγοτάραχο.
Είναι αλήθεια πως αυτή την ερώτηση την ακούμε συχνά από καλοπροαίρετους πιστούς και συχνότερα από μερικούς που ειρωνεύονται τις νηστείες. Θα μπορούσε και στις δύο περιπτώσεις να υπογραμμιστεί η ελαστικότητα και το φιλάνθρωπο των σχετικών εθίμων και των κανόνων της Εκκλησίας, που δεν έχουν σκοπό να εξοντώσουν τους ανθρώπους, αλλά να τους βοηθήσουν να ασκηθούν στην εγκράτεια και να κυριαρχήσουν στα πάθη τους. Αν τους σκανδαλίζουν οι τροφές αυτές, μπορούν να απέχουν από αυτές χωρίς κατά τον απόστολο να εξουθενώνουν τους «εσθίοντας» ή να «κρίνουν» (Ρω 14,3) την Εκκλησία για την φιλάνθρωπη τακτική της. Το να αναλάβει η Εκκλησία αγώνα για την εκκαθάριση των σχετικών με τη νηστεία εθίμων και των τροφών που τρώγονται ή όχι σ αυτήν, ούτε του παρόντος είναι ούτε μπορεί να μείνει πάντοτε μέσα στα όρια της σοβαρότητος. Εκείνο που πρωτεύει είναι ο τονισμός της ανάγκης της νηστείας και της πνευματικής ωφέλειας που προέρχεται απ’ αυτή, καθώς και η προσπάθεια για την κατά το δυνατόν συμμόρφωση των πιστών στις σχετικές εκκλησιαστικές διατάξεις, που αρκετά έχουν ατονήσει στις μέρες μας.
Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017
Η Ελληνική γλώσσα! ΑΠΛΑ ΥΠΕΡΟΧΟ... ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟ!!
Ένα ακόμη από τα πολλά που κυκλοφορούν περί της γλώσσας μας.
Αν και δεν είναι όλα ακριβώς όπως τα γράφει, έχει ενδιαφέροντα στοιχεία.
H Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες)
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και.....στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει. Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από |
Ο παπακαλόγερος Νικόλαος Πλανάς: Ο Άγιος των ημερών μας, 2 Μαρτίου 1932
Θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε ὅτι ἡ ἐποχή μας εἶναι μία ἐποχὴ διχασμοῦ τῆς καρδιᾶς, σύγχυσης, χάους, φόβου (ὄχι ὑπαρξιακοῦ), ἀπληστίας, παραζάλης καὶ ἀνησυχίας. Δὲν ὑπάρχει καμιὰ δίψα ἀλήθειας. Καὶ οὔτε ἀμείλικτα ἐρωτήματα ζωῆς ἀναζητοῦν κάποια ἀπόκριση ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους. Ἐνῷ ἡ λαχτάρα γιὰ μάθηση καὶ χορτασμὸ τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ νοῦ σχεδὸν ἔχει νεκρωθεῖ. Συνάμα ἡ «ἀπολυταρχία τοῦ λογικοῦ» τείνει νὰ ἐπικρατήσει σ’ ἕνα σιδερένιο αἰώνα. «Στὴν ἐποχή μας, γράφει ὁ Ἰω. Θεοδωρακόπουλος, ἔγιναν ὅλα μηχανικὰ καὶ ἀπρόσωπα, δηλαδὴ ἀνώνυμα, ἐξωτερικά⋅ ἔχασαν δηλαδὴ τὴν ἐσωτερικότητά τους. Καὶ ἡ ἀνωνυμία αὐτὴ εἶναι ἡ κύρια πηγὴ τῆς σύγχρονης διαφθορᾶς». Ὑπάρχει λοιπὸν στὸν κόσμο ἡ ἀγωνία τοῦ ἀδιέξοδου, ἔτσι ὅπως τὴ δίδαξαν ὁ Νίτσε, ὁ Σάρτρ, ὁ Καζαντζάκης καὶ ἄλλοι πολλοί, οἱ ὁποῖοι ἔβγαλαν τοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ τὴ σιγουριὰ τῆς ἐγκοσμιότητας καὶ τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ; Ὡστόσο ὁ «Ἐκκλησιαστής» λέει: «Τὸν Θεὸ φοβοῦ καὶ τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ φύλασσε, ὅτι τοῦτο πᾶς ἄνθρωπος» (ἔχει καθῆκον κάθε ἄνθρωπος). Ποὺ θὰ πεῖ ὅτι ὅποιος συνειδητὰ ζεῖ μέσα στὸ ἔδαφος καὶ στὸ πνεῦμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ συνάμα βιώνει σωστὰ τὴν ὀρθόδοξη πνευματικότητα, καμιὰ ὑπέρμετρη τραγικότητα, θλίψη, ἀδιέξοδο καὶ ἀπειλὴ δὲν πρέπει νὰ φωλιάζει στὴν καρδιά του.
Κανένα δίλημμα δὲν πρέπει νὰ κάμψει τὸ φρόνημα καὶ τὴν ἐμπιστοσύνη τοῦ χριστιανοῦ στὸ Θεό. «Μὴ φοβοῦ, ἀλλὰ πίστευε» μᾶς παραγγέλνε ὁ Κύριος. Βέβαια, τοῦτοι οἱ καιροί, ἕνεκα τῆς μεγάλης πνευματικῆς τους καθίζησης ἀπαιτοῦν μία ξεχωριστὴ κατάθεση προσωπικῆς καὶ συλλογικῆς προσπάθειας, ἀφοῦ ἀκόμα καὶ ἡ ἁγιότητα ἀποτελεῖ ἕνα «λησμονημένο ὅραμα». Καὶ εἶναι ἀρκετοὶ ἐκεῖνοι ποὺ νομίζουν ὅτι μποροῦν νὰ ἔχουν ποιότητα ζωῆς
Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017
ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ
Έχω την καρδιά και το πρωί φοβάμαι τον ίλιγγό μου… έχω και αυτό το αυχενικό και δεν πάω και στους γιατρούς, για να μη με γυμνώνουν· γι’ αυτό δεν πάω. Και προτιμώ να υποφέρω.
Το ’79 κάποτε αδιαθέτησα και εντρεπόμουν να πάω στον γιατρό, δεν είχα πάει ποτέ μου σε γιατρό, έγινα 59 χρονών. Και είπαν οι γιατροί ότι 99% ήταν καρκίνος σ’ ένα σημείο του σώματός μου. Κι εγώ πήγα τρεις φορές στην Αθήνα. Είπε ο γιατρός να με δη, αλλά εγώ ντρεπόμουνα, δεν ήθελα να με δη και γύριζα πίσω. 14.000 (δραχμές) την ημέρα (πλήρωσα). Και έλεγα (στον εαυτό μου): «Κάθομαι στο Μοναστήρι μου και ασκητεύω και, όταν έρχωμαι εδώ πέρα, να εκθέτω το σώμα μου γυμνό;».
– Εγώ είμαι ιερέας, (είπα) με συγχωρείτε, με γυμνώνετε και με πιάνετε το σώμα μου, να με βλέπετε το σώμα μου. Νοιώθω ότι αμαρτάνω.
– Πάτερ μου, λέει (ο γιατρός), δεν κάνετε αμαρτία.
– Με συγχωρείτε, λέω, εγώ είχα αρχές από παιδί, αρχές πνευματικές, και τώρα πώς να ξεντυθώ; Μου λέει (ο γιατρός):
– Βγάλε το ράσο σου.
– Πώς να βγάλω το ράσο μου, γιατρέ μου; (Το βγάζω και) μένει τ’ αντερί. Μου λέει:
– Βγάλε τ’ αντερί. Πώς να βγάλω τ’ αντερί; Νομίζω πως είμαι κανένας κοσμικός και νομίζω πως κάνω πράξεις κακές. Δεν τις έχω κάνει, αλλά σας ζητώ συγγνώμη για την φράση μου.
Με πιάνει η πίεση. Ανεβαίνει, πάει 25. Μου ‘δωσε ο γιατρός φάρμακα για (την) πίεση, και παθαίνω υπόταση και πάει μέχρι 8 και, όταν λειτουργώ, με πιάνει μία θαμπάδα στα μάτια μου και νέκρα. Με κόβει κρύος ιδρώτας. «Γιατρέ μου, να σου πω την αλήθεια, δεν έχω πίεση, εγώ απ’ την ντροπή μου που με βλέπεις, με συγχωρείτε, πότε 9 έχω, πότε 10, 11, 12, 13, δεν έχει όρια η πίεση η δική μου». Λέει, «κόψε τα φάρμακα». Έκοψα τα φάρμακα και είμαι καλύτερα χωρίς το φάρμακο που έπαιρνα.
***
Τι να κάνωμε τώρα; Επέμεινα στο Μοναστήρι, έχω 38 χρόνια, μένω εδώ στο Μοναστήρι μ’ όλη μου την ψυχή. Αλλά μ’ έδωσε ο Θεός δοκιμασίες. Κάθε τρεις μήνες, πάω στην Αθήνα και εκθέτω το σώμα μου στους γιατρούς και γυρίζω. Αυτό κάνω, παιδιά μου. Πάω και με βλέπουν οι γιατροί, σας ζητώ συγγνώμη, παιδιά μου… Και με βλέπει ο γιατρός, με κάνει μία εξέταση στην καρδιά –έχω βηματοδότη, δεν λειτουργεί καλά– και με την κούραση που έχω από τον κόσμο…
Περνάει πολύς κόσμος από το Μοναστήρι, χιλιάδες κόσμος, θέλω να τους δω τους ανθρώπους, αλλά τι να (πρωτο)δω; Χθες περάσανε καμμιά σαρανταριά άτομα, ήτανε απ’ το Άργος. Έκλαιγε λοιπόν, (κάποιος και έλεγε): «Πάτερ μου, την ευχή να πάρωμε».
Ειδοποιούν πολλοί να ‘ρθουν στην Μονή και τους λέω «δεν μπορώ, δεν μπορώ» αλλά τους εξυπηρετώ. Τι να κάνω; Κάνω το σταυρό μου, βάζω το πετραχηλάκι μου, βοηθάει ο άγιος Δαυΐδ. Μας δυναμώνει και η Χάρις.
Τώρα με πειράζει και ο διάβολος και λέει: «Όλη σου τη ζωή φάρμακα θα παίρνης;». Αν ήμουν σε καμμιά ερημιά, δεν θα ‘παιρνα. Ίσως να μην αρρωστούσα με καρδιές και παθήσεις που έχω. Αλλά τώρα που τα ‘δωσε ο Θεός, τι να κάνωμε, «δόξα τω Θεώ». Όλα τα καλά δεν πρέπει να τα ‘χουμε. Και τώρα πάω και παίρνω τα φάρμακα 7-8 την ημέρα. Ή απ’ τις αμαρτίες μου τώρα, ή απ’ την καλωσύνη του ο Θεός με δοκιμάζει, αλλά λέω «είη το όνομα Κυρίου ευλογημένο».
***
Έχω πολλές αρρώστιες, αλλά παρακάλεσα τον άγιο Δαυΐδ να έχω τις δοκιμασίες αυτές, αλλά να μου δίνη υπομονή, και να μην είναι κάτι σοβαρό. Να μην έχω τίποτα ζάχαρο. Να μπορώ να τρώω δύο φέτες ψωμάκι την ημέρα, γιατί φαγητά δεν τρώω, με συγχωρείτε για τη φράση μου, αλλά λίγο ψωμάκι το θέλω. Από μικρό παιδί έτρωγα πάντα το ψωμάκι. Τουλάχιστον να τρώω δύο φέτες ψωμάκι και λίγο νεράκι και τίποτα άλλο δεν θέλω. Ε! βοήθησε ο άγιος και δεν έχω τίποτα το σοβαρό, μόνο αυτή την βραδυκαρδία. Αλλά δεν απελπίζομαι και λέγω, «Δόξα τω Θεώ». Όταν τελειώση η προθεσμία μου, θα φύγω από αυτή την ζωή. Τουλάχιστον να είμαστε κοντά στον Θεό και να μας βρη ο Θεός όπως θέλει.
Μία Μεγάλη Τεσσαρακοστή, σας ζητώ συγγνώμη για τη φράση μου, και το λάδι το νηστεύαμε· και πήρα 480 χάπια το ’80, μου δώσανε οι γιατροί από την Αθήνα, και δεν έπαθα τίποτε. Ποτέ δεν μ’ αδίκησε ο Θεός. Ποτέ δεν μ’ έβλαψε ούτε η νηστεία, ούτε οι παθήσεις, ούτε τίποτε. Από παιδί είχα συνηθίσει. «Δόξα τω Θεώ». Δοξάζω τον Θεό, με συγχωρείτε, μ’ ευχαριστεί που έρχονται αυτές οι άγιες ημέρες της Μ. Τεσσαρακοστής. Περισσότερο αγωνίζονται αυτοί οι χριστιανοί στον κόσμο. Εγώ δεν κάνω τίποτε. Τώρα στο τέλος κοιτάζω την υγεία μου. Πρώτα, δεν πήγαινα σε γιατρό.
Εξήντα έξι χρόνια ζω, ποτέ δεν με αδίκησε ο Θεός. Μου λέει κάποιος: «Σου έδωσε αρρώστιες ο Θεός, γιατί να σου τις δώση, αφού πιστεύεις στον Θεό;».
Τι να κάνουμε; και Εκείνος έχυσε το Πανάγιό Του Αίμα πάνω στον Σταυρό, τον καρφώσαμε, είπε «διψώ» και του δώσαμε ξύδι μετά χολής μεμιγμένον. Εγώ, δόξα τω Θεώ, πάω σε κανέναν γιατρό, παίρνω και κανένα φάρμακο, Δόξα τω Θεώ, είμαι πολύ καλά στο Μοναστήρι μου, στο σπίτι μου εδώ μέσα. Εκείνος τι υπέμεινε για μας; Και οι Άγιοί μας τόσα πάθανε! Ο Θεός δοκιμάζει.
[Από το βιβλίο: «Ο Γέρων Ιάκωβος (Διηγήσεις – Νουθεσίες – Μαρτυρίες)». Α’. Διηγήσεις (αποσπάσματα). Έκδοση «Ενωμένη Ρωμηοσύνη» 2016].
Κάθε φορά που βρισκόμαστε, ως μέλη της Εκκλησίας, σ’ αυτή την κοινή πορεία, που η περίοδος της Μεγάλης Σαρακοστής μας καλεί, μας φαίνεται πως μας περιμένει δυσκολία μεγάλη. Η νηστεία και οι ακολουθίες φαντάζουν εμπόδια, που οι δυνάμεις μας δεν θα αντέξουν.
Όμως γρήγορα ανακαλύπτουμε πως πίσω από τον πειρασμό αυτό ξεπροβάλλει μια γλυκύτητα, μια βαθειά ανάπαυση. Νιώθουμε πως η πορεία αυτή προχωρά πιο εύκολα απ’ ό,τι περιμέναμε και πως την απολαμβάνουμε. Γιατί, τόσο η νηστεία όσο και οι πολλές ακολουθίες, δεν γίνονται βάρη αλλά δυνατότητες που ευκολύνουν την πορεία και τη χαροποιούν.
Ό,τι και να πει κανείς για θέματα εμπειρικά, δεν θα καταφέρει να εξηγήσει τελείως, αν ο άλλος δεν τα ζήσει. Το «γεύσασθε και ίδετε» της Αγίας Γραφής είναι αλήθεια! Έτσι και η Σαρακοστή ως πορεία, κατανοείται, όταν νηστέψουμε κι όταν συμμετέχουμε, ανάλογα με τις συνθήκες που ζει ο καθένας, στα Μεγάλα Απόδειπνα, στις Προηγιασμένες, στους Χαιρετισμούς, στις Λειτουργίες. Τότε συν-πορευόμαστε με τους άλλους και η συν-πόρευση προκαλεί δύναμη, χαρά, αίσθηση κοινής πνευματικής ζωής που είναι Βασιλεία Θεού.
Ασφαλώς η κάθε πορεία έχει τις δυσκολίες και τους πειρασμούς της. Γι’ αυτό χρειάζεται η γνώση και η πείρα όσων τη βάδισαν. Οι Άγιοι Πατέρες και όσοι χριστιανοί έζησαν με συνέπεια τη Μ. Σαρακοστή μας προειδοποιούν ότι ο διάβολος πολεμά ύπουλα και με μαεστρία αυτούς που προσπαθούν να νηστέψουν, ν’ αγωνιστούν, να πορευτούν «το στάδιο των αρετών». Η επιμονή όμως, η υπακοή και η ταπείνωση, μαζί με την καρδιακή προσευχή, θα συνθλίψουν τις παγίδες του και τότε θα φτάσουμε με χαρά στην ολόφωτη νύκτα του Πάσχα.
Είναι αλήθεια ότι οι συνθήκες ζωής μας σήμερα δεν βοηθούν στην ηρεμία, στη σιωπή, στην αυτοσυγκέντρωση. Κάτι που στο παρελθόν ήταν δεδομένο, σήμερα θα πρέπει να το παλεύεις για να το έχεις. Ίσως είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουμε πως η άσκηση της εποχής μας συνίσταται στην προσπάθεια να μαζέψουμε το νου που διασκορπίζεται σε πολλές υποθέσεις· να σιωπήσουμε από τις περιττές και άσκοπες κουβέντες στα τηλέφωνα και στις συναντήσεις· να μελετήσουμε την Αγία Γραφή και τα συγγράμματα των Πατέρων – που τα βρίσκουμε εύκολα – φιλοσοφώντας κάποιες φορές τα γραφόμενα.
Η Εκκλησία δεν ζητά να κάνουμε τα ακατόρθωτο. Ζητά να γίνει αυτό που μπορεί ο καθένας, καταθέτοντας έτσι τη θέληση και την επιθυμία του να ζήσει τη ζωή του Χριστού. Οι όποιοι πειρασμοί θα φύγουν όπως τα σύννεφα που κρύβουν τον ήλιο. Σημασία έχει ο ήλιος. Ας μην τονίζουμε τις όποιες δυσκολίες, μένοντας σ’ αυτές χωρίς να βαδίζουμε με θάρρος. Στο τέλος της πορείας, όσο κουραστική και να είναι, βρίσκεται η εμπειρία της Αναστάσεως, που καμιά δυσκολία και κανένας πειρασμός δεν μπορεί να καλύψει τη χαρά της.
Ο Χριστός έφτασε στην Ανάσταση με αίμα και δάκρυ, με πόνο ψυχικό και σωματικό, μέσα από το Σταυρό και τον Τάφο. Η δική μας πορεία προς την Ανάστασή Του δεν έχει τις δυσκολίες Του. Ας πορευτούμε λοιπόν με μετάνοια, σταδιακά και σταθερά, μαζί με τους αδελφούς μας, την πορεία της Μ. Σαρακοστής για να φτάσουμε στην «εορτή των εορτών», στο Πάσχα του Κυρίου και το δικό μας.
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016
Μαθήματα Αγιογραφίας στη Σκόπελο
Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου, στις 18:30, ξεκινούν για την νέα περίοδο τα μαθήματα αγιογραφίας, που για μία ακόμα χρονιά θα φιλοξενηθούν στον Ιερό Ναό Οσίου Μιχαήλ Συνάδων.
Τα μαθήματα γίνονται κάθε Σάββατο, είναι υπό την αιγίδα της Μητροπόλεως Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων, προσφέρονται δωρεάν και μπορούν να τα παρακολουθήσουν άτομα όλων των ηλικιών.
Τα μαθήματα γίνονται κάθε Σάββατο, είναι υπό την αιγίδα της Μητροπόλεως Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων, προσφέρονται δωρεάν και μπορούν να τα παρακολουθήσουν άτομα όλων των ηλικιών.
Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016
Από το νησί της Σκοπέλου στο μακρινό χωριό Μπουραμάτα
Κάρτες με τη μορφή της Παναγίας,
ως δώρον για την ημέρα της Βάπτισης τους
Για τα “ιδιαίτερα” βαφτίσια στην Αφρική και για την έννοια της “θυσίας”, που φαίνεται στα δύσκολα, μίλησε ο π. Ευάγγελος στα παιδιά που συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα αγιογραφίας στον Ι.Ν. του Αγίου Μιχαήλ Συνάδων, για να ζωγραφίσουν κάρτες με τη μορφή της Παναγίας, όπως έχει αποτυπωθεί σε εικόνες των εκκλησιών του νησιού τους και να τις στείλουν στα παιδιά της Αφρικής, στο χωριό Μπουραμάτα, ως δώρο για την ημέρα της Βάπτισης τους.
Για την έλλειψη νερού, που στη χώρα μας θεωρείται “δεδομένο” και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ιερέας για να κάνει την βάπτιση, αφού το απαιτούμενο νερό για το Μυστήριο είναι λασπόνερο, το οποίο συγκεντρώνεται αν ποτέ βρέξει, μίλησε η αγιογράφος Ανθή Βαλσαμάκη, η οποία είχε την επίβλεψη των παιδιών που ζωγράφισαν τις “κάρτες - δώρο” για τους συνομήλικούς τους στην Αφρική. Όπως έγινε γνωστό κάθε κάρτα με την μορφή της Παναγίας θα έχει την υπογραφή του παιδιού που την φιλοτέχνησε, ενώ εικόνες που ζωγράφισαν παιδιά από το χωριό Μπουραμάτα θα λάβουν όσα παιδια από την Σκόπελο συμμετείχαν στη χθεσινή δράση.
Στο τέλος του εργαστηρίου ο π. Ευάγγελος μοίρασε σε όλα τα παιδιά το βιβλίο της Γαλάτειας Σουρέλη με τίτλο «Βαφτίσια στην Αφρική».
[…]
“Κι όπως ο ήλιος φλογισμένος παίζει με τα κατσαρά μαλλιά του ιερέα, λες πως ήρθε η ευλογία· και η φλόγα των νεωφώτιστων Αφρικανών σαν τον φλογισμένο τους ήλιο είναι…
Ο παπα Γιάννης τώρα βάζει λάδι εκεί έξω από την εκκλησίας, να έχει μάρτυρα θαρρείς ολόκληρη την Αφρική. Βάζει το λάδι στα κουρασμένα πόδια, τα ξυπόλυτα των γερόντων, στα πρόσωπα των παιδιών, στα αυτιά τα σκισμένα, τα κομματιασμένα από το έθιμο της φυλής, βάζεις λάδι.”
[…]
ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΟ ΜΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Σάββατο 20 Αυγούστου 2016
Ιεραποστολικά βήματα / Aπό την Σκόπελο στο Μπουρούντι
Αγιογραφικό εργαστήρι για παιδιά με την Ανθή Βαλσαμάκη
«Ξετυλίγοντας τη κλωστή της ζωής της Παναγίας» όπου η άκρη του νήματος ξεκινά από την Σκόπελο και καταλήγει στο μακρινό χωριό Μπουραμάτα του Μπουρούντι στην κεντρική Αφρική.
Τα παιδιά της Σκοπέλου ζωγραφίζουν σε κάρτες την μορφή της Παναγίας όπως έχει αποτυπωθεί σε εικόνες των εκκλησιών του νησιού τους και τις στέλνουν στα παιδιά της Αφρικής, στο χωριό Μπουραμάτα, ως δώρο για την ημέρα της Βάπτισης τους.
Στο πρόγραμμα θα προβληθούν σκηνές από Βαπτίσεις στο Μπουρούντι, - κάτω από συνθήκες αδιανόητες για τα δικά μας δεδομένα- και στο τέλος στους συμμετέχοντες θα προσφερθεί το βιβλίο της Γαλάτειας Σουρέλη με τίτλο «Βαφτίσια στην Αφρική».
Τρίτη 23 Αυγούστου,
στον Άγιο Μιχαήλ Συνάδων,
στις 7 το απόγευμα.
Σάββατο 11 Ιουνίου 2016
Τρίτη 31 Μαΐου 2016
Έναρξη των εργασιών για την επισκευή της Επάνω Παναγίτσας
Έχει περάσει σχεδόν μια εβδομάδα από την ημέρα που ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης της Ι.Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου (Επάνω Παναγίτσας) Σκοπέλου, η οποία υπήρχε σύμφωνα με τις λιγοστές πηγές που είναι διαθέσιμες από τον 18ο αιώνα, χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί κάποια επιγραφή, που να προδίδει την ακριβή χρονολογία, ενώ το κτίσμα το οποίο προσκολλάται πάνω στο ναό φαίνεται να είναι μεταγενέστερο.
Σύμφωνα με την επιβλέποντα μηχανικό Ελένη Καραγκιόζου οι εργασίες συνεχίζονται καθημερινά με αμείωτη ένταση και σε συνεχή και άριστη συνεργασία με την αρχαιολογία, έτσι ώστε να λύνεται "εν μία νυκτί" οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει. Το όλο έργο έχει χωριστή σε τμήματα, τον ναό και το κτίσμα. Αυτήν την στιγμή έχει τελειώσει η καθαίρεση των επιχρισμάτων της τοιχοποιίας του ναού, μέσα και έξω και έχει δρομολογηθεί το αρμολόγημα αυτών και εν συνεχεία η διαδικασία των ενεμάτων.
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πρόοδος του όλου έργου στηρίζεται κυρίως σε οικονομικές προσφορές και την εθελοντική και αφιλοκερδή εργασία, όπου αυτό είναι εφικτό, των θεοσεβούμενων κατοίκων της Σκοπέλου. Ας βοηθήσουμε όλοι μαζί στο θεάρεστο αυτό έργο. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.
Πληροφορίες:
Σχετικά με τις εργασίες
Ελένη Καραγκιόζου - Επιβλέπουσα μηχανικός (6972070615)
Πολιτικός μηχανικός Τ.Ε.
Beng(Hons) Civil Engineering
PGc Construction Management
Msc Civil & Earthquake Engineering
Σχετικά με την οικονομική ενίσχυση του έργου
Πατήρ Ευάγγελος Κεχριώτης (6987093671)
Σύμφωνα με την επιβλέποντα μηχανικό Ελένη Καραγκιόζου οι εργασίες συνεχίζονται καθημερινά με αμείωτη ένταση και σε συνεχή και άριστη συνεργασία με την αρχαιολογία, έτσι ώστε να λύνεται "εν μία νυκτί" οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει. Το όλο έργο έχει χωριστή σε τμήματα, τον ναό και το κτίσμα. Αυτήν την στιγμή έχει τελειώσει η καθαίρεση των επιχρισμάτων της τοιχοποιίας του ναού, μέσα και έξω και έχει δρομολογηθεί το αρμολόγημα αυτών και εν συνεχεία η διαδικασία των ενεμάτων.
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πρόοδος του όλου έργου στηρίζεται κυρίως σε οικονομικές προσφορές και την εθελοντική και αφιλοκερδή εργασία, όπου αυτό είναι εφικτό, των θεοσεβούμενων κατοίκων της Σκοπέλου. Ας βοηθήσουμε όλοι μαζί στο θεάρεστο αυτό έργο. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.
Πληροφορίες:
Σχετικά με τις εργασίες
Ελένη Καραγκιόζου - Επιβλέπουσα μηχανικός (6972070615)
Πολιτικός μηχανικός Τ.Ε.
Beng(Hons) Civil Engineering
PGc Construction Management
Msc Civil & Earthquake Engineering
Σχετικά με την οικονομική ενίσχυση του έργου
Πατήρ Ευάγγελος Κεχριώτης (6987093671)
Πέμπτη 26 Μαΐου 2016
Εσπερινός και Θεία Λειτουργία στον Άγιο Μιχαήλ, για την εορτή του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου
Στις 27 Μαΐου εορτάζεται η μνήμη του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου, του νέου Ομολογητού του οποίου το άφθαρτο σκήνωμα, ως δώρο πολύτιμο φυλάσσει με ευλάβεια η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδας, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων.
Στην Σκόπελο, στον Ιερό Ναό του Αγίου Μιχαήλ, θα τελεσθεί την Πέμπτη 26 Μαΐου, στις 6.30 μ.μ., πανηγυρικός Εσπερινός, την Παρασκευή 27 Μαΐου, ημέρα εορτής του Αγίου, Θεία Λειτουργία και το απόγευμα της ίδιας ημέρας, στις 6.30 μ.μ. παράκληση στον Άγιο.
Στην Σκόπελο, στον Ιερό Ναό του Αγίου Μιχαήλ, θα τελεσθεί την Πέμπτη 26 Μαΐου, στις 6.30 μ.μ., πανηγυρικός Εσπερινός, την Παρασκευή 27 Μαΐου, ημέρα εορτής του Αγίου, Θεία Λειτουργία και το απόγευμα της ίδιας ημέρας, στις 6.30 μ.μ. παράκληση στον Άγιο.
Κυριακή 22 Μαΐου 2016
Σκόπελος / Εορτή του Οσίου Μιχαήλ, του Επισκόπου Συνάδων και Ομολογητού
Ημέρα μνήμης του Οσίου Μιχαήλ, του Επισκόπου Συνάδων και Ομολογητού η 23η Μαΐου και ο ομώνυμος ιερός ναός στη Σκόπελο πανηγυρίζει.
Σήμερα στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί Εσπερινός και την Δευτέρα 23 Μαΐου θα γίνει Θεία Λειτουργία και Αγιασμός, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας ο παρακλητικός κανόνας του Αγίου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)